عکسها و خاطرات مصور ما

عکسها و خاطرات مصور ما

میخواهیم خاطرات ثبت شده را به اشتراک بگذاریم
عکسها و خاطرات مصور ما

عکسها و خاطرات مصور ما

میخواهیم خاطرات ثبت شده را به اشتراک بگذاریم

تفاوت بخور سرد و گرم در چیست؟

بخور سرد و فوائد آن برای سلامتی ما

دستگاه بخور سرد برای افرادی که از خشکی پوست ، تورم و التهاب سینوس ها، خارش گلو و التهاب چشم رنج می برند فوائد اثبات شده ای دارد.

خشکی لب ها ، خون ریزی ناشی از خشک بودن پوست داخلی بینی و بسیاری از مشکلات سلامتی که در اثر خشکی هوای محیط بوجود می آیند با قرار دادن دستگاه بخور سرد به میزان چشمگیری کاهش می یابند.

دستگاه بخور سرد در مواقعی که وسایل گرمایی در محیط شروع به کار می کنند برای مقابله با خشکی هوای محیط توصیه می شوند.

بسیاری از افراد با در معرض هوای خشک قرار گرفتن راحت نبوده و در فصولی غیر از زمستان نیز از بخور سرد استفاده می کنند.

تفاوت بخور سرد و گرم در چیست؟

 دستگاه های بخور گرم با سیستم المنتی(مثل سماور) کار می کنند یعنی آب را توسط یک المنت برقی به جوش می آورند بخار حاصل از دستگاه در فضای محیط پخش می شود ولی دستگاه بخور سرد با استفاده از تکنولوژی اولتراسونیک(امواج صوتی) مولکول های آب را یونولیزه می کند.و آنرا بصورت بخار مانند در هوای منزل یا محیط کار پخش می کند.یونهای منفی اکسیژن ذرات معلق در هوا از قبیل گرد و غبار،ذرات آلرژی زا،باکتریهای موجود در هوا و ...به خود جذب می کند و از ورود آنها به دستگاه تنفسی بدن جلوگیری می کند.در ضمن بر روی وسایل چوبی منزل رسوب نمی کند و افزایش حرارت محیط جلوگیری می کند(مخصوصا در فصل سرما که وسایل گرما زا در منازل روشن هست.)برای پیشگیری از سرما خوردگی و آلرژی توصیه می شود.


تفاوت دستگاه های بخور گرم و سرد:

دستگاه های بخور معمولا 2 نوع سرد و گرم دارند. از دستگاه های بخور گرم که در تسکین گرفتگی بینی، عفونت های مجاری تنفسی، کاهش شدت درد و سرفه های خشک مفید هستند، معمولاً در هوای سرد استفاده می شود. امکان افزودن مواد ضدعفونی کننده گیاهی و خوشبوکننده به بسیاری از آنها وجود دارد.
این دستگاه ها معایبی هم دارند مثلا مصرف انرژی برق در آنها بالاست و احتمال سوختگی با بخار داغ یا آب داخل مخزن وجود دارد اما دستگاه بخور سرد که کم صداتر از نوع گرم عمل می کند و مصرف انرژی برق در آن کمتر است، معمولاًدر فصل تابستان استفاده می شود. از آنجا که بخار آن سرد است، خطر سوختگی (به خصوص برای خردسالان) ایجاد نمی کند.
بطور کلی می توان گفت بخور های سرد, نسل جدید بخور های گرم هستند و قابلیت بهتری دارند. برای اینکه باعث می شوند ذرات آب و بخار بیشتری وارد مجرای تنفسی شود. دستگاه های بخور سرد بوسیله روشهای پیشرفته اولتراسوند این قابلیت رو دارند که بتوانند بر خلاف بخور های گرم ایجاد ذرات بسیار ریز کنند.
دستگاه های بخور سرد به سه گروه رطوبت ‌ساز پروانه ‌ای، رطوبت ساز اولتراسونیک و رطوبت‌ ساز تبخیری تقسیم می‌ شوند. رطوبت سازهای تبخیری در صورت افزایش رطوبت نسبی هوا، خروج بخار آب از دستگاه را کاهش می‌ دهند و به طور خودکار عمل می ‌کنند.
از بخور سرد معمولا در فصل تابستان استفاده می‌ شود. دستگاه های بخور سرد کم صدا تر از نوع گرم هستند و مصرف انرژی برق در آن ها کمتر است، اما معایبی نیز دارند، مثلا آب سرد محل مناسبی برای تکثیر قارچ‌ ها و باکتری‌ هاست و از آن جایی که در بخور سرد قطرات آب به هوا پراکنده می‌ شوند، این مواد زیان ‌آور هم به همراه آب در فضای اتاق منتشر می ‌شوند، بنابراین مخزن آن ها را باید هر روز با آب و صابون شست. البته رطوبت سازهای تبخیری از این قاعده مستثنا هستند.
از طرف دیگر در بخور سرد، مواد معدنی موجود در آب در هوا پراکنده می ‌شوند، لذا باید مخزن آن ها را با آب مقطر پُر کرد.
از ویژگی های مثبت دستگاه بخور سرد، حذف باکتری ها و ویروس ها (سرماخوردگی و...) ، تامین رطوبت محیط بدون افزایش دما، کاهش استرس، احساس طراوت و شادابی و حسیاست نداشتن به نوسانات برق هستند.


video  

دستگاه بخور سرد Us420

برای اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید: http://www.salamatbazar.com/products/view/pid/646/lang/fa





نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد